вторник, 16 септември 2014 г.

Фантазия

Можеше да ме поканиш на среща
Или ненадейно да ме хванеш за ръка.
Можеше да се усмихваш плахо
Или смело да ме гониш под дъжда.
Можеше да станем дружки
И да шушукаме за другите неща
Можеше да се окажеш принца,
А аз от приказка принцесата.
Можеше да сме пирати страшни
И да треперят от нас моретата.
Можеше да сме любовници,
Бягащи от греховете общи.
Можеше да си хлебар и сутрин рано
От топлата постеля да се вдигаш,
А аз, докато превил си гръб,
Да съм къщовница и кротко да чета.
Можеше и аз да съм работохолик,
А ти да си поет и талантлив
И вечер, изморена, кисела,
Да ме усмихваш с стихове за мен.
Но това е просто невъзможно -
Не те познавам аз и ти не ме познаваш
И няма смисъл да чертаем схеми,
Защото на художника
Привършили са вече цветовете.
Сега платното, бялото,
Ще пожълтее, захвърлено съвсем само.
И няма кой да предположи
щастлив ли ще е тоз финал,
Защото всъщност краят,
нуждае се от своя старт.
Проекция ли сме или фантазия?
И можем ли да станем факт,
Ако било е и е писано,
художник да рисува пак?
А ти, когато срещнеш ме,
Ще ме подминеш ли, ще извърнеш ли глава?
Недей, не ти отива-
Потърси ми жадно погледа.
Защото знам, че може и ще сме,
Само малко смелост прояви -
Аз тук съм и съм истинска
Дано така да си и ти ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар